ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέους οδικούς άξονες σε Αττική και υποθαλάσσια σύζευξη Σαλαμίνας – Περάματος, εξαγγέλλει ο Μητσοτάκης

Δημοσίευση 26 Μαρτίου 2019, 17:00 / Ανανεώθηκε 26 Μαρτίου 2019, 18:56
Νέους οδικούς άξονες σε Αττική και υποθαλάσσια σύζευξη Σαλαμίνας – Περάματος, εξαγγέλλει ο Μητσοτάκης
Facebook Twitter Whatsapp

Στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνουν πως η ΝΔ έχει επεξεργαστεί ένα σχέδιο «ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο», και σημείωναν πως το σύνολο των επενδύσεων που θα εξαγγελθεί έχει κοστολογηθεί σε 10-12 δις. ευρώ μέχρι το 2023

Τους βασικούς άξονες του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για τα έργα υποδομών θα παρουσιάσει σήμερα, Τρίτη, ο πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η βασική αιχμή του προγράμματος θα είναι η εξαγγελία για κατασκευή, ενός νέου οδικού άξονα που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Επιπρόσθετα, κατά τις ίδιες πηγές, περίοπτη θέση στο πρόγραμμα της ΝΔ θα έχει η επέκταση της Αττικής Οδού, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών,  η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου.

Στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνουν πως η ΝΔ έχει επεξεργαστεί ένα σχέδιο «ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο», και σημείωναν πως το σύνολο των επενδύσεων που θα εξαγγελθεί έχει κοστολογηθεί σε 10-12 δις. ευρώ μέχρι το 2023, «γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας».

Η ΝΔ θα δώσει ιδιαίτερο βάρος στην ιδιωτική χρηματοδότηση του έργου ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. Επίσης στο πρόγραμμα προβλέπεται η αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων.

Επίσης στελέχη του κόμματος της ΝΔ σημείωναν ότι «τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων».

Επίσης, ο κ. Μητσοτάκης, αναμένεται να εξαπολύσει επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ και θα καταλογίσει στο κυβερνών κόμμα ότι «πετσόκοψε τις επενδύσεις», ότι «πάγωσε επενδύσεις που ήταν έτοιμες να προχωρήσουν», ότι «προσχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς» και ότι «αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους».

Ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις Υποδομές μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

1. Οδικές Υποδομές

Α. Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική

●       Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς  (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο, θα αποφορτισθεί η κίνηση του Κηφισού που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο

●       Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτή είναι η πραγματικά αναγκαία επέκταση της Αττικής Οδού που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού.

●       Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη.

Β. Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:

-        Της Δράμας με την Εγνατία οδό

-        Του Καρπενησίου με τη Λαμία

-        Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ

-        Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.

Γ. Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:

●       Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

●       Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)

●       Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά - Αγ. Νικόλαος

2. Σιδηροδρομικές Υποδομές

●       Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.

●       Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

●       Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη - Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

3. Μετρό

●       Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη (χωρίς μουσαμάδες).

●       Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (Άλσος Βεΐκου - Γουδή) με επέκταση από το Άλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.

4. Ενεργειακές Υποδομές

Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:

●       Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη

●       Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.

●       Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.

●       Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.