current views are: 1

9 Ιουλίου 2019
Δημοσίευση10:11

Ξέμεινε από… πλοία υποστήριξης το Γιαβούζ

Νέα εμπόδια στην Τουρκία για την πραγματοποίηση του χρονοδιαγράμματος γεώτρησης με το Γιαβούζ.

Δημοσίευση 10:11’
αρθρο-newpost

Νέα εμπόδια στην Τουρκία για την πραγματοποίηση του χρονοδιαγράμματος γεώτρησης με το Γιαβούζ.

“Γνωρίζουμε τις πολιτικές ευαισθησίες μεταξύ Τουρκίας και Κύπρου σε σχέση με την τοποθεσία γεώτρησης του Γιαβούζ και για αυτό τα πλοία μας δεν θα υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις του Γιαβούζ σε κυπριακά ύδατα”, ήταν η απάντηση εκπροσώπου της μητρικής ολλανδικής εταιρείας Vroon Offshore Services, ιδιοκτήτριας εταιρείας των πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων υδρογονανθράκων VOS PRIME, VOS PRINCE σε ερώτηση του philenews.com.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα πρόκειται για τα δύο από τα τρία πλοία υποστήριξης που αναφέρονται στην παράνομη τουρκική Navtex για τη γεώτρηση του Γιαβούζ στον στόχο ‘Καρπασία-1’ (Karpaz-1) στο λεγόμενο ‘τεμάχιο Ε’ των κατεχομένων, εντός της υφαλοκρηπίδας της Κύπρου.

Ο εκπρόσωπος της Vroon Offshore Services ανέφερε ότι τα πλοία της βρίσκονται μεν στο λιμάνι της Σελεύκειας, αλλά δεν θα ακολουθήσουν το Γιαβούζ από τη στιγμή που αυτό θα επιχειρήσει παράνομα σε κυπριακά ύδατα.

Η απάντηση της Vroon Offshore Services, φέρνει νέα εμπόδια στην Τουρκία για την πραγματοποίηση του χρονοδιαγράμματος γεώτρησης με το Γιαβούζ.

Υπενθυμίζεται ότι στην παράνομη γεώτρηση με τον Πορθητή δυτικά της Πάφου, η Τουρκία συμφώνησε τελικά να αγοράσει τα τρία πλοία υποστήριξης της νορβηγικής Siem.

Για την εξυπηρέτηση της γεώτρησης στα ανοικτά της Καρπασίας, η Τουρκία μετέφερε τις αναγκαίες λιμενικές υποδομές από το λιμάνι της Αττάλειας, όπου εγκαταστάθηκαν στις αρχές περασμένου Μαΐου, ανατολικότερα και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Σελεύκειας.

Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν μονάδα παραγωγής λάσπης που χρησιμοποιείται ως λιπαντικό στη γεώτρηση, αποθηκευτικούς χώρους και χώρους συντήρησης του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται. Λόγω της μετακίνησης των εγκαταστάσεων υποστήριξης, από το περασμένο Σάββατο χρειάστηκαν νέες ρυθμίσεις για τον Πορθητή, που πραγματοποιεί παράνομη γεώτρηση δυτικά της Πάφου. Η αύξηση της απόστασης μεταξύ βάσης υποστήριξης και Πορθητή, ενεργοποίησε από το Σάββατο για πρώτη φορά την πτήση ελικοπτέρου από την Αττάλεια προς το τουρκικό γεωτρύπανο δυτικά της Πάφου, για μεταφορά του προσωπικού που μέχρι τώρα γινόταν με τα πλοία υποστήριξης.

Το σημείο που δηλώθηκε μέσω της παράνομης τουρκικής Navtex ότι θα γίνει η γεώτρηση από το Γιαβούζ, βρίσκεται 20 χιλιόμετρα νότια των ακτών του Αποστόλου Αντρέα. Πρόκειται για θαλάσσια περιοχή 14 τετρ. χλμ. ενώ προβλέπεται ότι η γεώτρηση θα συνεχιστεί μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου. Το τουρκικό γεωτρύπανο έφτασε στην περιοχή τη Δευτέρα τα ξημερώματα, ενώ αργά χθες το απόγευμα το Γιαβούζ προχώρησε σε διορθωτική κίνηση, μετακινούμενο βορειότερα κατά 500 μέτρα περίπου από το αρχικό σημείο που είχε σταθεροποιηθεί.

Στο σημείο του στόχου ‘Καρπασία-1’ (Karpaz-1) το θαλάσσιο βάθος είναι περίπου 950 μέτρα, ενώ ο “στόχος” της γεώτρησης είναι σε βάθος της τάξης των 1.000 μέτρων κάτω από τον βυθό. Δηλαδή πρόκειται για συνολικό βάθος 2.000 μέτρων, έναντι των 4.500-5.000 που έγιναν μέχρι τώρα όλες οι γεωτρήσεις στην περιοχή.

Πηγή πηροφοριών: philenews.com


σχετικα αρθρα